drukuj

Wizyta studyjna laureatów konkursu Biznes w Niemczech we wrześniu

5 autorów innowacyjnych pomysłów na polskie start-upy we wrześniu poleci do Monachium z misją gospodarczą. Laureaci spotkają się ze wpływowymi organizacjami i instytucjami, by nawiązać kontakty zawodowe. Dzięki tej wizycie młode polskie firmy będą mogły rozszerzyć swoją działalność na rynek niemiecki.

Przez 3 miesiące laureaci przygotowywali się do wyjazdu studyjnego w sieci Business Link pod okiem wybitnych ekspertów w zakresie ekspansji zagranicznej, a już 15 września rozpoczną spotkania w Niemczech. Pierwszego dnia laureaci spotkają się w Wydziale Handlu i Prawa przy Ambasadzie Polski w Berlinie z przedstawicielami instytucji, którzy opowiedzą o relacjach gospodarczych polsko-niemieckich. W kolejnych dniach finaliści projektu będą uczestniczyć w spotkaniach z przedstawicielami Urzędu Miasta Monachium oraz Konsulatem Generalnym RP w Monachium. Istotnym punktem programu będzie także spotkanie z dwoma największymi organizacjami dedykowanymi przedsiębiorcom. W IHK für München und Oberbayern laureaci uzyskają informacje na temat wsparcia dla start-upów, możliwości ekspansji, a także praktyczne wskazówki na temat tego, jak wprodzić swoje marki na rynek niemiecki. Wezmą także udział w spotkaniu z Invest in Bayern, które będzie poświęcone sposobom finansowania innowacji, wsparciu dla marek wchodzących na rynek oraz budowaniu marki. Laureaci odwiedzą Monachijskie Centrum Technologii (MGH-Münchner Gewerbehof- und Technologiezentrumsgesellschaft) oraz spotkają się  z przedstawicielami akceleratorów biznesu Wayra DACH oraz evobis. Indywidualnych porad prawnych oraz wsparcia consultingowego laureatom udzielą prawnicy z niemieckiej kancelarii Goldenstein & Partner.

Wśród laureatów I edycji konkursu Biznes w Niemczech są aplikacja do zarządzania „zdrowiem“ samochodu, aplikacja do kontroli nadciśnienia tętniczego oraz internetowa galeria sztuki. Największy aplauz zyskali autorzy internetowej aplikacji do projektowania ogrodów oraz 18 letni poznaniak, który wymyślił inteligentne lusterka dla motocyklistów.

- Do konkursu zgłoszonych zostało wiele ciekawych, nowatorskich koncepcji biznesowych. Miłym zaskoczeniem był dla mnie niezwykle profesjonalny sposób prezentacji idei biznesowych przez ich autorów oraz w większości dobrze zmontowane filmy – opowiada Anna Chojnacka, dyrektor Doradztwa Rynkowego w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej. Wybór pięciu zwycięzców nie był łatwy. Ostatecznie w gronie laureatów konkursu znaleźli się autorzy rozwiązań, które naszym zdaniem mają największe szanse na znalezienie w Niemczech partnerów do dalszego ich rozwoju i komercjalizacji – dodaje Chojnacka. 

Aby wziąć udział w konkursie należało nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik trzeba było wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl

Jurorzy zgodnie podkreślali wartość merytoryczną, zaangażowanie autorów i potencjał nadesłanych prac. - Jestem zadowolony z wysokiej jakości projektów, które zwyciężyły w konkursie. Właściciele firm na pewno będą godnie reprezentować polski biznes w Niemczech i skorzystają z wyjazdu, nabywając nowe doświadczenia i nawiązując kontakty – mówi Cornelius Ochmann, członek Zarządu Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej.

Laureaci I edycji konkursu Biznes w Niemczech

MyGreenSpace to pierwsza na świecie platforma online, która umożliwia zaprojektowanie ogrodu, kupno użytych roślin i elementów oraz znalezienie firmy wykonawczej, która zrealizuje inwestycję. Główną ideą aplikacji jest przeniesienie branży do internetu, by: inwestor mógł w sposób kompleksowy zrealizować marzenie o ogrodzie, korzystając z usług firm współpracujących z MyGreenSpace, a firmy branżowe zyskiwały klientów i nowe kanały sprzedaży, wychodząc ze swoją ofertą na rynek e-commerce.

SiDLY inicjuje rozwój telematyki medycznej w Polsce i Europie. Aparat ma na celu usprawnić pracę m.in. domów seniora, ośrodków pomocy społecznej, szpitali, klinik jak i również wspierać klientów indywidualnych.

Smart mirrors jest to system do samodzielnego montażu na motocyklu, który dopasowuje pochylenie lusterek wstecznych do aktualnej pozycji motocyklisty. Dzięki smart mirrors kierowca uzyskuje dobrą drogi za nim. Rozwiązanie jest unikalne w skali globalnej.

Hoshi-Toshi to internetowa galeria sztuki współczesnej. Tworzy nową jakość w prezentowaniu i dystrybucji sztuki.  Zajmuje się sprzedażą reprodukcji w formie plakatów, koszulek
i kubków klientowi masowemu.

Autoplug.in to aplikacja mobilna dla kierowców, współpracująca z urządzeniem diagnostycznym, które podpina się do komputera auta. Urządzenie poprzez Bluetooth łączy się z aplikacją, dzięki czemu użytkownik ma pełny obraz „zdrowia” samochodu. Autoplug.in umożliwia automatyczne powiadomienie kierowcy i wysłanie raportu o stanie jego auta do serwisu samochodowego, gdy tylko komputer pojazdu zarejestruje błędy. Autoplug.in jest wsparciem dla kierowców, którzy ulegli wypadkowi – aplikacja automatycznie powiadamia osoby wybrane przez kierowcę o zaistniałej kolizji, podając współrzędne położenia auta oraz stan samochodu.

Biznes w Niemczech w internecie: www.bizneswniemczech.pl, www.facebook.com/BizneswNiemczech, twitter.com/bizneswniemczec

Kontakt: Justyna Gaj – koordynatorka projektu Biznes w Niemczech, j.gaj@justapr.pl tel. 0048 509 216 076