Konkurs na logo dla Ogrodów Polsko-Niemieckich
Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej ogłasza konkurs na logotyp dla Ogrodów Polsko-Niemieckich nad Jeziorkiem Kamionkowskim w Warszawie.
Celem konkursu jest wybranie oryginalnego znaku graficznego, który używany będzie w komunikacji zewnętrznej projektu (ulotki, newslettery, reklamy etc.) oraz na stronie internetowej Ogrodów Polsko-Niemieckich (planowane otwarcie 04.2017).
Filozofia
Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie i Miasto Warszawa wraz z polskimi i niemieckimi partnerami podjęli się rewitalizacji terenu zieleni zlokalizowanego w Parku im. Ignacego Paderewskiego pomiędzy północnym brzegiem Jeziorka Kamionkowskiego i Aleją Wedla na warszawskiej Pradze-Południe. Zostaną tu założone Ogrody Polsko-Niemieckie. Po zakończeniu roku jubileuszowego z okazji 25-lecia podpisania Traktatu o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec sąsiedztwo terytorialne obu krajów zostanie przekształcone w symbol przyjaźni polsko-niemieckiej i stały element warszawskiego krajobrazu parkowego.
Projekt ma na celu ustanowienie miejsca przyjaznego i spokojnego odpoczynku wśród zieleni dla ludzi, inicjatyw i przedsięwzięć. Projekt kieruje uwagę szczególnie młodszych odbiorców na tożsamość tego miejsca, jego faunę i florę i przekazuje wiedzę o kulturze ogrodowej obu państw. Odpowiada przy tym na zapotrzebowanie na zielone przestrzenie jako element nowoczesnych smart cities, szczególnie w odniesieniu do zanieczyszczenia powietrza oraz szkodliwego hałasu.
Do kogo kierujemy konkurs?
Konkurs adresowany jest do wszystkich zainteresowanych osób fizycznych, w tym do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz studentów, absolwentów i pracowników naukowych wyższych uczelni artystycznych oraz osób prawnych, pracujących samodzielnie lub w zespołach projektowych. W przypadku osób fizycznych, w konkursie mogą wziąć udział jedynie osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
Jakie kryteria weźmiemy pod uwagę przy ocenie prac konkursowych?
1. kryterium kreatywności – Logo powinno wyróżniać się kreatywnością w zakresie idei, znaczenia i symboliki którą wykorzystuje.
2. kryterium estetyki – Logo musi spełniać najwyższe standardy z zakresu projektowania graficznego, w tym te odnoszące się do kompozycji projektu. Logo powinno cechować oryginalność i innowacyjność, rozumiana jako walor wyjątkowości i niepowtarzalności koncepcji graficznej, która wzbudza zainteresowanie.
3. kryterium przejrzystości przekazu – Logo ma służyć identyfikacji wizualnej Ogrodów Polsko-Niemieckich i pozostawać w zgodzie z określoną przez partnerów projektu filozofią.
4. kryterium funkcjonalności – Logo musi funkcjonować w wersji kolorowej oraz czarno-białej (pozytyw, negatyw) monochromatycznej. Logo musi być łatwo skalowane pod kątem wykorzystania go w różnych typach mediów, na różnych nośnikach informacyjno-promocyjnych, w tym: broszurach, prezentacjach, stronach internetowych, filmach promocyjnych oraz reklamach.
Jakie dokumenty są wymagane?
Prace
składające się z:
a) logo w wersji kolorowej na białym tle,
b) logo w wersji czarno-białej na białym tle,
c) wizualizacji, minimum dwa-trzy przykłady, z zastosowania logotypu (np. na
stronie internetowej, w reklamie prasowej), zapisana w formacie JPG
d) oraz wypełnionego formularza konkursowego prosimy przekazywać drogą mailową
na adres: magdalena.przedmojska@fwpn.org.pl.
Prosimy o przygotowanie plików JPG, CMYK.eps zawierających wyłącznie znak graficzny, bez nazwy Ogrodów Polsko-Niemieckich czcionką.
W jaki sposób wybierzemy zwycięzcę?
Komisja złożona z przedstawicieli FWPN, instytucji partnerskich oraz grafików dokona wyboru zwycięskiego projektu do 10 kwietnia br.
Zwycięska praca zostanie nagrodzona kwotą pieniężną 2000 PLN brutto.
Terminy
Rozpisanie
konkursu: 27.03.2017
Złożenie prac do 31.03.2017
Wybór nagrodzonych: do 10.04.2017