Konkurs dotacyjny w obszarze Edukacja
W dniach 1-31 stycznia 2017 FWPN przyjmować będzie wnioski na projekty w priorytecie Edukacja. O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się projekty polsko-niemieckie: podnoszące jakość dwu- lub wielostronnych relacji poprzez pogłębienie wiedzy na wybrane tematy (w tym specjalistyczne i historyczne); podnoszące kompetencje językowe i wiedzę o kraju sąsiada; służące doskonaleniu zawodowemu i specjalistycznemu; dotyczące edukacji kulturalnej.
Harmonogram:
- Termin
składania wniosków: 1-31 stycznia 2017 r.
- Przewidywany
termin rozstrzygnięcia konkursu: marzec 2017 r.
- Termin
realizacji projektów: od 1 kwietnia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.
- Okres
realizacji projektu jest ograniczony. Projekty powinny zostać zrealizowane do
końca 2017.
Zasady finansowania projektu:
- Minimalna kwota
wnioskowanego dofinansowania wynosi 30 000 zł (6.800 euro), maksymalna
kwota wnioskowanego dofinansowania wynosi 80 000 zł (18.300 euro)
- Wnioskowane
dofinansowanie może stanowić maksymalnie 50% kosztów całkowitych projektu.
Kryteria oceny projektów:
Formalne kryteria oceny projektów w ramach konkursu odpowiadają formalnych kryteriom składania wniosków do FWPN.
Kryteria
oceny merytorycznej:
- wpływ projektu
na podnoszenie jakości relacji polsko-niemieckich;
- wypełnianie
deficytów w relacjach polsko-niemieckich
- skuteczność i
trwałość;
- popularyzacja
wiedzy o kraju sąsiada skoncentrowanej na ważnych wybranych tematach;
- zgodność z nowoczesnymi
standardami edukacyjnych;
- możliwość ponownego
wykorzystania wyników, poszerzenia grupy docelowej;
- w przypadku projektów
związanych z nauczaniem języka polskiego /i lub niemieckiego: czy projekt
pobudza zainteresowanie nauką języka polskiego i/lub języka niemieckiego i
popularyzuje język polski i / lub język niemiecki dzięki zastosowaniu
nowoczesnych i atrakcyjnych metod nauczania? Czy projekt ma wpływ na
opracowanie metod i programów nauczania języków polskiego i / lub niemieckiego
jako obcego oraz pomocy dydaktycznych?
- w przypadku projektów
historycznych: czy projekt porusza tematy historyczne dotychczas
niedostatecznie obecne w działaniach edukacyjnych, czy dociera do grup
dotychczas pomijanych?
- wspieranie dokształcania grup
zawodowych ze zbliżonych branż lub współpracy między instytucjami o podobnym
profilu działalności i budowania ich kompetencji;
- umożliwianie
wymiany wiedzy i doświadczeń;
- umożliwianie poznania i
transferu innowacyjnych rozwiązań modelowych, ułatwianie integracji grup
zawodowych na rynku pracy w drugim kraju.