drukuj
Kalendarium

WEEKEND_100° prezentacje teatrów niezależnych

10 października 2014 - 11 października 2014 18.00 Szczecin, Pl. Piotra i Pawła 4/5

10 PAŹDZIERNIKA (PIĄTEK)
18.00-22.00 (co 15 minut jedna osoba) - Let me be the Object of Your Desire | performance Cobragianni.cobra | Teatr Kana | obowiązują wcześniejsze zapisy
19.00 - Female Fonda Fans | performance taneczny Auster and Ulmen | Teatr Kana 19.45 - I gave him an orchid | spektakl Flights of the Escales | Teatr Kana
21.00 - Wykład śpiewany o miłości i pożądaniu. Część 1 | Budyń | Teatr Kana 11 PAŹDZIERNIKA

(SOBOTA)
18.00-22.00 (co 15 minut jedna osoba) - Let me be the Object of Your Desire | performance Cobragianni.cobra | Teatr Kana | obowiązują wcześniejsze zapisy
19.00 - Female Fonda Fans | performance taneczny Auster and Ulmen | Teatr Kana 19.45 - I gave him an orchid | spektakl Flights of the Escales | Teatr Kana
21.00 - Wykł‚ad śpiewany o miłości i pożądaniu. Część 2 | Budyń | Teatr Kana

WEEKEND_ 100 to spadkobierca i następca projektu OFFenes Berlin - prezentuje młodą, nagradzaną na berlińskim festiwalu 100 Grad BERLIN sztukę teatralno-performatywną, artystów poszukujących nowego/własnego języka scenicznego: eksperymentujących z formą i jednocześnie mówiących o sobie, sprawach młodego pokolenia. W październikowej edycji wyróżnia się tematyczny mianownik: człowiek lub jego cielesna powłoka jako obiekt westchnień, pożądania, miłości. W różnych wydaniach przetestowana zostanie odwieczna fantazja na temat spełnienia w spotkaniu z obiektem naszego pożądania. Temperaturę będziemy podnosić od piątku spotkaniem jeden na jeden z cobragianni.cobra (prosimy o wcześniejsze zapisy), dalej kilkunastominutowy performance taneczny stworzony na wzór kultowego treningu Jane Fondy i magiczną opowieść Sarah Calver o samobójstwie, no może trochę, ale przede wszystkim o miłości i o tym, co jesteśmy gotowi dla niej zrobić. Podczas performance'u Let me be the Object of Your Desire będzie możliwość komunikacji w języku angielskim i niemieckim, ale nie wymagana jest znajomość języka obcego. Performance Female Fonda Fans odbywa się bez słów, zaś spektakl I gave him an orchid zaprezentowany zostanie w języku angielskim z tłumaczeniem na polski. Wstęp na wszystkie wydarzenia w ramach W_100 za okazaniem biletu całodniowego (9,99 zł, do zakupienia w Piwnicy Kany). Na akcję Let me be the Object of Your Desire obowiązują zapisy mailowe lub telefoniczne.
Projekt finansowany jest w ramach Funduszu Współpracy Polsko-Niemieckiej.

LET ME BE THE OBJECT OF YOUR DESIRE (COBRAGIANNI.COBRA) Samotnie wchodzisz do pomieszczenia. Przed Tobą aparat fotograficzny. Przed obiektywem u Twoich stóp biały młody mężczyzna. Zadanie dla Ciebie: stwórz ilustrację pożądania. Pozwól mi być obiektem twojej żądzy. cobratheater.cobra to jednocześnie grupa teatralna, sieć artystów, jak i marka. Grupie Cobra nie chodzi o rozpoznawalny estetyczny charakter pisma, nie chodzi o spójność, ani też o stałe zespoły, nie chodzi o zgodność, lecz raczej o pluralizm, konfrontację, sprzeczności i dokonanie kroku w nieznane. Grupa cobratheater.cobra, założona w roku 2008 w Hildesheim, wciąż się rozrasta. Członkowie grupy są już rozproszeni po całym obszarze krajów niemieckojęzycznych. cobragianni.cobra to solowy projekt z Hildesheim. cobragianni.cobra to Dennis Dieter Kopp.

FEMALE FONDA FANS (AUSTER and ULMEN) Fizyczny performance o głodnej, niezmordowanej i seksualnie nienasyconej kobiecie. Połączenie archetypu pani domu z mającą… obsesję na punkcie zdrowia i fitnessu kobietą z lat 80-tych. Fizyczność oparta na filmie Trening dla zaawansowanych Jane Fondy z roku 1982. Portret głodnej kobiety. Jednocześnie opiekuńcza i kochająca osoba płci żeńskiej, obsesyjnie skupiona na zdrowiu i fitnessie kobieta, jak i nadmiernie podniecona zmysłowa i seksualna istota ludzka. Jej perfekcjonizm jest wyczerpujący. Jednocześnie zdaje się być‡ uwodzicielska i fascynująca, a zarazem odpychająca i zdystansowana. Female Fonda Fans to spektakl nagrodzony przez jury i po raz pierwszy pokazany na festiwalu performatywnym NOTfestival w Kopenhadze we wrześniu 2013. Od tego czasu grany był wielokrotnie w Kopenhadze, Halmstad, Son, Berlinie, Zurychu. Zespół powstał we wrześniu 2013 roku, starając się osadzić swoje roztańczone stopy w Kopenhadze i rozciągać kończyny jak najdalej, żeby sięgnąć poza jej granice. Nasze pragnienia to zabawa, odświeżanie i odnawianie. Ciekawość odkrywania różnych zainteresowań. AUSTER and ULMEN wewnątrz dowcipnego wszechświata, gdzie wszystko jest dozwolone, stwarza atmosferę swawolnej lekkości połączonej z odrobiną ostrej prowokacji. I GAVE HIM AN ORCHID (PODAROWAŁAM MU ORCHIDEĘ) I said I am sorry I was weird with you but I had a difficult childhood Powiedział‚am, że mi przykro; że całe to dziwne zachowanie to dlatego, że miałam trudne dzieciństwo koncepcja i wykonanie: Sarah Calve dramaturgia i spojrzenie z zewnątrz: Carolina Orteg tłumaczenie i napisy: Mateusz Fafinski Specjalne podziękowania dla: Teatru Kana, Sophiensaele i Lary Hermann, English Theatre Berlin, Theater Haus Mitte, Jenny Ever, Leonardo Gonzaleza, Demi Nandhra Ivan, Roryego, Alexandra i wszystkich, którzy podzielili się ze mną lub pozwolili mi podsłuchać swoje historie. I dziękuję™ ci Sarah, że żyłaś. I gave him an orchid jest spojrzeniem na złamane serca teraz i w przeszłości. W 1885 roku Sarah Henley skoczyła z mostu bristolskiego. Przeżyła. W 2014 roku Sarah mówi o tym i o innych rzeczach, które skłaniają nas do skoku. To nie jest sztuka o samobójstwie (no, może trochę), lecz raczej o miłości i o tym, co dla niej robimy. Sarah Calver jest brytyjską performerką, autorką i reżyserką…teatralną, obecnie mieszka i tworzy w Berlinie. Uczyła się fachu w Lecoq i The Central School of Speech and Drama. Współtworzyła i występowała z różnymi zespołami, w tym The National Theatre, The Old Vic, Blind Summit, Fevered Sleep, Offstage, Tangled Feet, Made in China, Moving Dust, Gecko, The Wooster Group i Faboulus Beast. Wśród opublikowanych prac: Twelve Miles from Nowhere (finalistka Writers Guild Award UK), Piswer (Pulse Festival 2013) i I gave him an Orchid (zwycięzca 100. nagrody jury Sophiensaele). Carolina Ortega jest wenezuelską autorką, dramaturgiem i reżyserką tworzącą i mieszkającą w Berlinie. Studiowała na University of London (BA z literatury angielskiej i creative writing) i uczyła się w Royal Academy of Dramatic Arts (Londyn), LISPA i SMASH Berlin. Reżyserowała przedstawienia w Tangram Theatre Company, RADA i Changelight Theatre (Londyn), Idreman (Amsterdam) i Scandus Maximus (Sztokholm); była także opiekunką programową na CASA Latin American Theatre Festival. Jako autorka przedstawiała swoje prace w RADA, 17% Festival i w spółdzielni dramaturgów GRAFT. Jako dramaturg i asystent literacki pracowała w Red Lion Theatre (Londyn) i Bush Theatre (Londyn), gdzie była także producentem kreatywnym. Obecnie pracuje wraz z teatrem Flight of the Escales, a także współpracuje z Suite 888 Collecitve (Real World) i artystą Antonem Unai (Caligula). Mateusz Fafinski jest polskim tłumaczem, autorem i poetą. Studiował na Uniwersytecie w Poznaniu, University of Leeds, Frooskaparsetur Fooroya i na Humboldt Universitaet zu Berlin. Tłumaczył‚ między innymi prace Roberto Saviano, Dylana Thomasa, Simona Schamy, Piper Kerman i Stephena Taltyego. Współprowadzi dom wydawniczy Roland Press. Mieszka i pracuje w Berlinie. Flight of the Escales jest międzynarodowym kolektywem teatralnym. Założony przez Sarah Calver (Wielka Brytania), Marie Filippi (Francja) i Carolinę Ortegę (Wenezuela) ma służyć jako miejsce spotkań, wymiany idei, umiejęności i praktyk, a także jako miejsce, gdzie można tworzyć zarówno dla siebie jak i dla międzynarodowej publiczności. Interesuje nas dobre, solidne snucie opowieści: teatralne i ludzkie, heroiczne i proste. Ufamy twórcy i publiczności. Wierzymy we współpracę i w sztukę.

Files available for downloads