Polsko-niemieckie miejsca pamięci
1 października 2013 - 30 września 2014 UAM Poznań / FU Berlin
Pamięć zbiorowa, kultura pamięci i miejsca pamięci nieustająco wzbudzają
zainteresowania badawcze. W kontekście badań polsko-niemieckich powstają
obecnie poważne prace, w których przedmiotem badań naukowych są
paralelne, wspólne i osobne miejsca pamięci.
Publikacje CBH PAN Berlin stanowią podstawę planowanego projektu, którego celem jest zbadanie potencjału miejsc pamięci dla kształcenia akademickiego w zakresie dydaktyki języka, kultury i mediów niemieckiego obszaru językowego. Studenci z Polski i Niemiec opracowują kryteria wyboru paralelnych miejsc pamięci a następnie tworzą modelowe konspekty pracy dydaktycznej z wybranymi miejscami pamięci na poziomie uniwersyteckim. Wyniki ich pracy zostaną poddane dyskusji i ewaluacji w czasie workshopu oraz zawarte w planowanej publikacji. To stanowi podstawę dalszych projektów, których celem będzie m.in. sprawdzenie sporządzonych modelowych konspektów w praktyce oraz ich opracowanie dla potrzeb kształcenia nauczycieli i nauczania w szkole w Polsce. W perspektywie długofalowej wyniki projektu przyczynią się do rozwoju kompetencji interkulturowej oraz zwiększą zdolność postrzegania fenomenów językowych, kulturowych i medialnych u studentów.
Publikacje CBH PAN Berlin stanowią podstawę planowanego projektu, którego celem jest zbadanie potencjału miejsc pamięci dla kształcenia akademickiego w zakresie dydaktyki języka, kultury i mediów niemieckiego obszaru językowego. Studenci z Polski i Niemiec opracowują kryteria wyboru paralelnych miejsc pamięci a następnie tworzą modelowe konspekty pracy dydaktycznej z wybranymi miejscami pamięci na poziomie uniwersyteckim. Wyniki ich pracy zostaną poddane dyskusji i ewaluacji w czasie workshopu oraz zawarte w planowanej publikacji. To stanowi podstawę dalszych projektów, których celem będzie m.in. sprawdzenie sporządzonych modelowych konspektów w praktyce oraz ich opracowanie dla potrzeb kształcenia nauczycieli i nauczania w szkole w Polsce. W perspektywie długofalowej wyniki projektu przyczynią się do rozwoju kompetencji interkulturowej oraz zwiększą zdolność postrzegania fenomenów językowych, kulturowych i medialnych u studentów.
Files available for downloads