drukuj

Konkurs dotacyjny w obszarze Edukacja

Zgłoszenia przyjmujemy od 2018-12-01 do 2019-02-28

W dniach od 1 grudnia 2018 do 28 lutego 2019 FWPN przyjmuje wnioski na projekty w priorytecie „edukacja”.

O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się projekty polsko-niemieckie: podnoszące jakość dwu- lub wielostronnych relacji poprzez pogłębienie wiedzy na wybrane tematy (w tym specjalistyczne i historyczne, szczególnie dotyczące wydarzeń rocznicowych przypadających w roku 2019, m.in. 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej, 30. rocznicy upadku komunizmu); podnoszące kompetencje językowe i wiedzę o kraju sąsiada; służące doskonaleniu zawodowemu i specjalistycznemu; dotyczące edukacji kulturalnej, projekty inkluzyjne.

Harmonogram konkursu:

·         Termin składania wniosków: od 1 grudnia 2018 do 28 lutego 2019

·         Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu: kwiecień 2019

·         Termin realizacji projektów: od 1 maja 2019 do 30 listopada 2019

Zasady finansowania projektu:

·         Wnioski o dotację powyżej 30 000 zł/ 7 000 € w priorytecie „edukacja” mogą być składane wyłącznie w ramach konkursu.

·         Maksymalna kwota wnioskowanego dofinansowania wynosi 80 000 zł /18 800 €.

·         Wnioskowane dofinansowanie może stanowić maksymalnie 50% kosztów całkowitych projektu.

Kryteria oceny projektów:

Formalne kryteria oceny projektów w ramach konkursu odpowiadają formalnych kryteriom składania wniosków do FWPN.

Kryteria oceny merytorycznej:

·         wpływ projektu na podnoszenie jakości relacji polsko-niemieckich

·         wypełnianie deficytów w relacjach polsko-niemieckich

·         skuteczność i trwałość

·         popularyzacja wiedzy o kraju sąsiada skoncentrowanej na ważnych wybranych tematach

·         zgodność z nowoczesnymi standardami edukacyjnymi

·         możliwość ponownego wykorzystania wyników, poszerzenia grupy docelowej;

·         w przypadku projektów związanych z nauczaniem języka polskiego /i lub niemieckiego: czy projekt pobudza zainteresowanie nauką języka polskiego i/lub języka niemieckiego i popularyzuje język polski i / lub język niemiecki dzięki zastosowaniu nowoczesnych i atrakcyjnych metod nauczania? Czy projekt ma wpływ na opracowanie metod i programów nauczania języków polskiego i / lub niemieckiego jako obcego oraz pomocy dydaktycznych?

·         w przypadku projektów historycznych: czy projekt porusza tematy historyczne dotychczas niedostatecznie obecne w działaniach edukacyjnych, czy dociera do grup dotychczas pomijanych?

·         wspieranie dokształcania grup zawodowych ze zbliżonych branż lub współpracy między instytucjami o podobnym profilu działalności i budowania ich kompetencji

·         umożliwianie wymiany wiedzy i doświadczeń

·         umożliwianie poznania i transferu innowacyjnych rozwiązań modelowych, ułatwianie integracji grup zawodowych na rynku pracy w drugim kraju.