drukuj
Kalendarium

Biznes w Niemczech

1 kwietnia 2014 - 30 września 2014 www.bizneswniemczech.pl

Poraz pierwszy w Polsce 5 autorów najlepszych pomysłów biznesowych wyłonionych w konkursie weźmie udział w trzydniowej wizycie studyjnej do Monachium. Celem projektu Biznes w Niemczech jest wymiana wiedzy, nawiązanie kontaktów i zdobycie know how przez polskich przedsiębiorców w niemieckich warunkach.

5 najlepszych autorów pomysłów oraz 5 dziennikarzy skorzysta z trzydniowej wizty studyjnej we wrześniu 2014r. do Bawarii, zwanej Doliną Krzemową Europy. W wyniku projektu polskie, młode, innowacyjne przedsięwzięcia będą miały szansę nawiązać kontakty z niemieckimi przedsiębiorcami i instytucjami, w wyniku których ich rozwiązania będą mogły zostać wdrożone na niemiecki rynek. Polskie innowacyjne projekty będą miały szansę na zagraniczną ekspansję. W wyniku projektu uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z działalnością w strefie euro oraz poznają mechanizmy rynkowe zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Celem projektu jest także zgromadzenie wokół projektu w ramach kapituły konkursu ekspertów mających wiedzę i doświadczenie w zakresie kreowania pomysłów biznesowych i transferu ich na międzyanrodowe rynki.
Jednocześnie dzięki profesjonalnej realizacji projektu przyczynimy się do zmiany wizerunku Polski w Niemczech. Młodzi, innowacyjni i przedsiębiorczy Polacy mogą być doskonałymi partnerami biznesowymi dla niemieckiej gospodarki.

Projekt Biznes w Niemczech składa się z 3 etapów: Konkurs: kwiecień/maj Obrady jury: czerwiec Wizyta studyjna: wrzesień W konkursie może wziąć udział każda pełnoletnia osoba, która ma ciekawy, innowacyjny pomysł na biznes lub jest on w fazie wdrożenia. Warunkiem koniecznym jest możliwość wprowadzenia produktu lub usługi na rynek niemiecki. Aby wziąć udział w konkursie należy nagrać swoje wystąpienie o produkcie lub usłudze, którą autor chce wprowadzić na rynek. Z filmiku powinno wynikać jakie potrzeby zaspakaja produkt lub usługa, w czym jest innowacyjny i czym wyróżnia się na tle konkurencji. I najważniejsze, dlaczego to właśnie autor tego pomysłu powininen pojechać z nami na wizytę studyjną do Monachium. Aby wziąć udział w konkursie nie trzeba znać języka niemieckiego, wystarczy mieć dobry pomysł na biznes i ciekawie o nim opowiedzieć.

W czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5 najlepszych pomysłów, których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium. Nagrodą główną jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w Monachium. Pokrywamy koszty transportu, noclegów, tłumacza oraz organizujemy interesujące biznesowe spotkania z praktykami na terenie Bawarii. Wyjazd zostanie poprzedzony przygotowaniem laureatów w Business Link – największym akceleratorze biznesu w Europie. Eksperci z Business Link będą przez 3 miesiące wspierać laureatów w trzech obszarach: Firma, Wiedza oraz Społeczność. Rynkowa wartość pakietu nagród to 10.000 zł.

Wiecej informacji na stronie internetowej, facebooku i twitterze.